JOIN ME

Monday, November 2, 2009

Kek Batik Marie

Salam,hah sperti yg aku janji be2rapa ari yg lalu..aku akan kongsi dgn korang n3 kek..so 1st,kek batik marie..terlalu banyak resepi yang aku dpt tp yg 1 nie aku rasa senang jew..maka projek pun berjalan!nie 1st time aku bt,tapi kan mcm terlembik la..mungkin aku terlebih put d water kot!? pa2 pun ga2l skali x bermakna ga2l slama'y kan..Jom layan gambar n resepi,heeee..

KEK BATIK MARIE COKLAT

Sumber : mamakitchen-makcikmanggis.blogspot.com


Bahan-bahannya:

1/2 cawan milo
1/2 cawan serbuk koko
190 gm butter
125 ml air mendidih
1/2 tin susu pekat manis
110 gm gula pasir
5 biji telur
250 gm biskut marie(patah2kn,cantik klu patah 4)
sedikit vanilla

Cara-caranya:

Satukan bahan-bahan diatas( kecuali biskut Marie ) kedalam kuali dan kacau atas api yang sederhana.Bila adunan telah pekat masukkan biskut Marie yang telah dipatah-patahkan,kacau rata.Tuangkan kedalam bekas yang dialas dgn kertas minyak.Tekan-tekan hingga padat.Sejukkan sekejap baru masukkan dalam peti ais.Biarkan selama 3 jam baru di potong.


masih dlm tray..ada rupa kek batik marie x?malunya,huhu..



No comments:

Post a Comment