JOIN ME

Tuesday, October 13, 2009

Menu Makan Malam

wah tjuk entry 2 mcm makan kat hotel jak,hahaha... las2 makan d rumah jak u ols,heeeeee.. sebenarnya nie menu mggu lepas tp laptop kmarin jak baru pulih dr terkena virus..sbb aku aktif btul mendownload!download apa?syhhhhh biarla rahsia..bley?!

ikan bakar + lada kicap

Ikan Bakar

ikan
garam
serbuk kunyit
minyak(spy ikan x mlekat)
skit air
*perap sebelum d bakar!aku bakar kat arang tau,heee..

Lada Kicap Sempoi

bwg putih*
cili padi*
garam,perasa
limau kasturi
kicap pekat
skit air

*bhn yg bertanda aku goreng kejap pastu aku tumbuk halus..masukkan kicap,air sket,perahkan jus limau..baru masukkan garam n perasa..cuba rasa klu sdh ok,ready 2 eat la..

Sambal Tauhu

Sambal Tauhu

2 keping tauhu basah(potong dadu,goreng n tos minyak)
bwg merah*
bwg putih*
halia*
bahan bertanda * d tumbuk kasar..
2 sudu makan cili boh
1 sudu makan sos cili
1 sudu makan sos tiram
skit garam & perasa
skit gula
skit air(jika sos terlalu pekat)
lada merah(potong menyerong)

*tumis bhn bertanda *,masukkan cili boh,sos cili,sos tiram..biarkan pecah minyak sbb ada cili boh..masukkan tauhu,gaul rata..kmdn,masukkan air jika perlu,garam,perasa n gula..cuba rasa klu sdh ok masukkan lada merah gaul sebentar matikan api n hidang!

Alamak gambar sayur blom pindah kat laptop laa..xpa2 ada masa aku tempek la,heeeee..

No comments:

Post a Comment