JOIN ME

Friday, October 2, 2009

Menu Raya ke-2

assalamualaikum..msti ada yg tetanya2 knp trus menu raya ke-2,mana menu raya 1st? hah nie tuan rumah nak habaq.. crita-criti'y gini,sehari sblm rya my laling bgth adik'y yg du2k kat slgor kol pesan klu nk masak buras,"tumbuk" n sbgi'y bt la ari ni (19/9/09) sbb kompom 2morrow eid.. aku x percaya slagi aku x dgr pengumuman!

slps jew dgr pengumuman esok raya(20/9/09) aku mcm keta formula 1,aku terus ambil beras + santan terus tanak sbb nk bt buras.. Tapi gambar buras mmg tiada la sbb x masa aku nak snap! laju jew org kat rumah ni melantak,heeeeee.. aku bt 2kg sorg2!

pagi raya 2,aku x p sembahyang tau sbb aku kena bt "tumbuk" (bhs bugis okeyy..klu kat smnjung lbih kurg mcm lemang ler) plak! pagi2 tu aku kukus beras pulut,sambil2 masak utk sarapan pagi tp x pun d jamah mgkin mood puasa 2 masih ada kot! my laling blik solat raya "tumbuk" blm abis byk tu 1.5kg,laling pun tulun.. slsai dlm 10am terus rebus smpi iman bangun lbh kurang jm 2pm pastu kmi menziarah ke rmh MIL dulu!

hah nie la rupa 'tumbuk' aku..tinggai seikat baru igat nak snap,heeeeee..


gara2 sdh muak makan ayam,aku nak makan seafood pulak! 2 yg ada menu udang 2 dr raya pertama lagi sbenar'y makan udang!yg sebelah nun ayam goreng kentucky..

No comments:

Post a Comment