JOIN ME

Thursday, June 3, 2010

Acar Timun

with flash,ngeh ngeh ngeh..

assalamualaikum...sihat? heeeee.. alhamdulillah iema n bb iman beransur2 sihat.. batuk msih ada balance2 lae.. tu la projek siput skit.. ni nk crita ni.. lepas aku save kat dlm laptop gmbr ni.. br aku TERperasaan yg aku lupa letak bawang kat dlm acar mentah aku ni,heeeeee.. patut la time aku makan cam ado yg missing jak tp aku x hinggat donia time makan ni sbb sdh lama bebeno aku x bt.. tu yg 'hantam' jak tu,heeeeeee.. janji aku sdh lepas gianku dgn acar ni,slurrrpp sdap masam2,manis2.. wallaaaaaa.. aku bt ni main campak2 jerk.. aku bg juak resipi wlu campak2..


Bahan - Bahannya:-

Timun -hiris tipis2@sagat je mcm i,org rajin katakn..
Cili padi -potong 2
Cili merah -hiris2
Cuka -secukupnya
Bawang Merah -hiris2@dadu jerk
Air -secukupnya
Gula -skit

Caranya :-
* satukan air,cuka,gula..kacau smpi gula agak2 dh cair..
* pastu msukkan la semua bhn2 yg lain , gaul rata2 spy rasa manis,masam,pedas maintain..
* slamat mcuba bg yg nk cuba..!


without flash,heee..

No comments:

Post a Comment