JOIN ME

Thursday, July 8, 2010

Bolu@Bahulu


Assalamualaykum my prennnnnnn.... kali ni mao share resipi yg adik-bradik aku klu mkn mmg x sukup 1 adunan,hahahahaha.. bgus'y adik-bradik aku ni x mbazir itu yg aku sukak, heeeee.. dan semestinya aku akan di2k anak n rakyat jelata dlm rumah aku ni mpunyai tabiat yg sama,bley..teeeeeeeeeeee...

UKURAN GUNA GELAS DURALEX (250GM)

Bahan-Bahan :-
  • 4 biji telur (saiz ikut suka ati,iema guna saiz A op koz)
  • 1 1/2 gelas tepung gandum
  • 1 gelas gula pasir
  • Sedikit SB
  • Sedikit pewarna kuning
  • Sedikit esen vanila (utk ilangkan hanyir tlur jer,optional)

Caranya:-
  • Panaskan oven + acuan bahulu n letak skit mentega yah..itu yg penting!!
  • Pukul telur,gula,SB,pewarna kuning & esen vanila..
  • Pukul sehingga betul2 kembang (iema bt mcm cara kek chiffon 2 pukul dlm 7-10minit,heee..)
  • Selepas itu,masukkan tepung n gaul hingga betul2 rata,occay!
  • Keluarkan acuan yg hot tu,,masukkan adunan kedalam acuan n masak lebih kurg 15minit suhu 120C..ikut oven masing2 yah...
Posing-Mosing sblom masuk bilik "sauna",muahahaha..

hah,,sdh masak pun

GOOD LUCK..!!!

No comments:

Post a Comment