JOIN ME

Thursday, February 25, 2010

Kek Span

ya allah blurrrrrrr nya gambar kek ni...arrrrrrrrrghh!!!!

hahaha...blur sgt gmbar kek aku ni.. tu la pasal, sdh la pakai kamera hp jak pastu aku lupa cabut stiker kat blkg 2 sbb tukar housing,adoiiii.. pastu 2 ambil tgh2 mlm lagi,ermmmmmmm sudahhhhhhh!!

occay la, janji kek aku sodap uols tp kuncup skit la.. resipi asal kek span coklat tp aku br nk try resipi ni so aku alih warna'y ke white (vanila la tu..). ambil dr blog k.nina, jom skodeng2 resipi..

bahan2nya:-
4 biji telur
120gm gula kaster
1 sudu makan ovallete
80gm tpg gandum*
1 sudu teh baking powder*
20gm serbuk koko*
65gm minyak jagung@minyak masak@butter d cairkan
bhn yg bertanda * diayak

cara2nya:-
pukul telur,gula n ovallete hingga kembang iaitu adunan mnjadi pekat (klu d angkat x jtuh) n putih.. guna klajuan maksimum.. (klu aku pkul slama 7min-10min mcm sifu aku ajar la,christina..)

masukkan bhn2 yg diayak,gaul rata..

masukkan minyak,gaul rata n sebati..

pastu masukkan kedlm loyang 8" n bakar dgn suhu 170C slama 30minit api grill (atas n bawah)

keluar jak dr oven trus hentak perlahan utk mengeluarkan kek n sjukkan br potong! klu d biar kek sejuk dlm loyang ia akan kecut mecut uols..

tatatititutu..






No comments:

Post a Comment