JOIN ME

Wednesday, April 7, 2010

Getuk-Getuk?


ekceli kan aku x tahu apa nama lauk ni,heeeee.. ia serupa dgn getuk2 mcm org2 jawo makan tp ini d campur skali dgn mangga muda.. aku nulis ni pun mele2h liur aku.. tarik jap slurrrrpppp, hehehe.. klu dlm bhs bugis d panggil "gammi".. lauk ni bikin selera makan kt meningkat2 u ols.. meningkat sampai mana pun den x tau occay,heeeeeee..

bahan2nya :
ikan bilis kering
mangga muda
cili padi
ajinomoto

Cara2nya :
* goreng garing ikan bilis kring td n tos minyak
* hiris nipis2 mangga muda @ klu nk ikut ke'malas'an aku just parut jak.. alamak apa nama menda 2 yah? nnt aku upload gmbar yah !
* tumbuk cili padi, pastu masukkn ikan bilis yg tlh d goreng td.. tumbuk kasar jak
* pastu masukkan mangga yg tlh d hiris nipis2 td,tumbuk kasar gak..
* masukkan aji skit,try rasa klu sdh ok served la..
* akhir skali kt ngap dia.. ngeh,ngeh,ngeh..

ADIOS SAYONARA..

No comments:

Post a Comment